lørdag den 4. juli 2015

Sydpå

Det er sommerferie, og der er tid til at tage på tur. Idag meldte vejrudsigten hedebølge, og jeg besluttede mig derfor til at drage mod kysten, nærmere bestemt sydkysten. Målet for turen var Danmarks sydligste punkt. Man må jo udnytte anledningen til at banke lidt fædrelandes-kundskab ind i ungerne.

Den første cache var den sværeste. Faktisk ville jeg ikke have kunne klaret den alene, men med et fuldtalligt team, kan vi klare det meste, så Godwin måtte i aktion. Cachen befinder sig i en gammel bunker, som ligger i havet ud for Gedser Odde. Han var ikke begejstret for planen, og vandtemperaturen hjalp ikke meget på det. Alligevel overgav han sig, og svømmere ud. Ret hurtigt fandt han cachen, og vi kunne logge vores til dato sværeste cache. 

Godwin med cachen

Esther nøjedes med at bade nær stranden, og jeg kølede fusserne, og hold øje med ungerne. 

Esther tager en dukkert nær GZ

Efter denne samlede jeg information til den stedelige earth-cache, og så fortsatte vi ellers med de grønne. Under vejs samlede vi to trackables op. Der burde have været langt flere, men log og virkelighed stemmer ikke altid overens. 

Trackables

Det blev til ialt 6 fund af meget forskellig beskaffenhed og størrelse. Ved den sidste cache tog vi begge vores telefoner i brug, og medens Godwin og jeg ivrigt diskuterede om vi nu skulle lede en meter i den ene eller den anden retning, fandt Esther helt selv cachen. "Se hvad jeg har fundet!" udbrød hun pludselig, og så kunne vi godt pakke al vores elektronik væk. Godt gået E. Inde i cachen gemte der sig en ekstra bonus, for selv om den ikke er ny længere, lå der stadig et fint Junior-FTF-bevis i den. Det fik Esther, som helt bestemt har fortjent det. 

JFTF-certifikat til Esther

Det var den helt rigtige dag til en lang køretur med aircondition på. Da vi kom hjem til Sorø, viste termometeret 30 grader. Det havde vi ikke holdt ud hele dagen. 

Tak til hele flokken for en skøn tur. Vi må snart afsted igen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar