fredag den 2. januar 2015

Dellebrænder event Sjælland - 2015

Event-foto fra Dellebrænder event Sjælland - 2015
Vi bød det nye år velkommen ved at tage ud i skoven. Der var inviteret til Dellebrænder event, og jeg havde ikke tilmeldt mig. Deltagelse i noget som helst d. 1. januar kl. 11 kræver at dagsformen er i top. Det kan være svært at forudsige, og i særlig grad for en tumling, som har været oppe dagen før til midnat. Heldigvis var vi klar, så ved 10-tiden pakkede vi bilen og kørte mod Hvalsø, for at mødes med en frisk flok geocachere til event.

Jeg havde naturligvis håbet at der ville være andre børn med, og jeg tror faktisk også at jeg havde stille Esther det i udsigt, men det var ikke tilfældet. Deltagerne var voksne eller firbenede. Heldigvis tog datteren det pænt, og vi gik afsted i raskt tempo. Det er tydeligt at min lange sygdomsperiode har vænnet mig af med at trave, for det holdt lidt hårdt med at følge med, selv om tempoet sikkert i virkeligheden var ret moderat.

Der søges og logges
Mange af deltagerne var rigtig hurtige til at gøre fund, og vi enedes om at lave fælles logninger i de fundne caches. På den måde fik jeg lod og del i en lang række fund, som jeg i bedste fald kun har været tilskuer til. Heldigvis var vi også med til at lede, og gjorde også et enkelt fund, så jeg har logget dem alle, selv om det var lidt tøvende.

Vi venter på bagtroppen
Selv om der var mange deltagere, var det ikke så let at komme ind på livet af dem. Mange kendte hinanden i forvejen, og jeg oplevede igen, at det er almindeligt at følges med dem, som man kom med. Det er selvfølgelig hyggeligt for dem, men lidt ærgerligt for mig, som kommer for at lærer nogle nye at kende. Efterhånden som turen skred frem faldt jeg dog i snak med et par venlige folk, og det blev en rigtig hyggelig tur.

Esther venter
Jeg kan godt lide denne type af event, hvor man går sammen. Det var fint at skulle lave noget sammen, og sjovt at opleve hvordan forskellige mennesker går til geocaching på forskellige måder. Jeg tør godt her at afsløre, at jeg vist ikke høre til de mest aggressive af slagsen.

Esther
Tak for en rigtig fin event. Det var dejligt at komme ud og gå en tur på årets første dag. Vi må komme igen, for vi fik vist ikke tømt hele skoven. Og så vil vi da glæde os til at deltage igen til næste år. Jeg håber at der er en, som inviterer et spændende sted hen.

PS. Dellerne har jeg stadig...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar